Zoeken
  • info@letsgosport.nl

Lets Get Wedding Fit #blog7


Na het lang genoeg zelf te hebben geprobeerd, ben ik nu net een weekje bezig met de dagen die zijn ingedeeld door Gina. Wat het eten betreft dan ;-)

Het is wel even fijn om er niet echt over na te hoeven denken. Onbewust heb ik toch een tijdje niet heel lekker in mijn vel gezeten, waardoor gezond eten niet echt lukte. Maar.. ik heb mijn baan opgezegd en een leuke nieuwe baan gevonden dus ik hoop dat dat me weer een boost kan geven voor wat betreft het gezond eten.


De verdeling voor wat betreft koolhydraten, vetten en eiwitten zijn nu goed in verhouding. Iets wat ik zelf toch best lastig vind. Lekker veel variatie heeft het menu nu, en man wat hebben wij lang moeilijk gedaan! Het is namelijk super makkelijk!

Wij hebben voorheen altijd netjes alles groentes gesneden, niets uit pakjes gekookt enz. Wel super lekker maar het kan dus echt veel gemakkelijker! Als ik dit eerder had geweten ;-)


Een voorbeeld van hoe een dagje er uit kan zien:

*Ontbijt: Magere kwark met superfood muesli.

*Tussendoortje: Nakd cashew cookie (dadels met cashewnoten)

*Lunch: Maaltijdsalade tonijn

*Tussendoortje: Rijstwafels en een banaan

*Avondeten: zilvervliesrijst, gele curry, kipfilet en Thaise roerbakgroente

*Avondsnack: verse ananas en een bakje magere kwark

Nog een makkelijk gerecht voor het avondeten is bijvoorbeeld gamba’s, noedels, Chinese groenten en cashewnoten of tomatensaus met verse pasta tortelloni, Italiaanse roerbakgroenten en een beetje Pecorino Romano geraspte kaas. Heerlijk en super simpel!


Wat ik veel terug zie in het menu zijn vis zoals bijvoorbeeld tonijn, gamba’s of zalm. Lekkere nootjes zoals (ongezouten!) cashewnoten, walnoten en amandelen. En daarnaast natuurlijk lekker veel kwark en groentes en fruit. Kijk wel uit met de vetten in noten en vis, dus niet te veel van alles op één dag.

Ik heb bijvoorbeeld wel tegen Gina gezegd dat ik salades niet heel lekker vind nu het wat kouder is. Koud buiten en dan ook nog koud eten, dan bibber ik de hele dag. Een alternatief wat ik kan eten is bijvoorbeeld soep! Mmmmm mij kan je daar echt voor wakker maken dus dat vind ik natuurlijk helemaal lekker. Deze week staan er al veel lekkere soepjes op het menu zoals linzensoep en courgettesoep. Een gezonde gevulde groentesoep ik natuurlijk ook prima!


Het weekend vind ik wel lastig. Dit weekend toevallig eters gehad en onverwachts ook nog bij m’n schoonouders blijven eten. Dan heb je het niet helemaal in de hand. Al kregen we daar een heerlijk gezond Hollands prakje. Maar als ik zo een beetje blijf opletten dan lukt het denk ik wel. De weegschaal gaf ieder geval het meest positieve cijfer aan sinds tijden dus het gaat eindelijk (!) de goede kant op gelukkig! Hopelijk kan ik het zo doorzetten zonder al te veel afleiding.


X Loes

43 keer bekeken

Contact

Website informatie

Instagram tijdlijn

Locaties:  

Rotterdam 

Hellevoetsluis Burgemeester van der Jagtkade 5

E-mail: info@letsgosport.nl

Tel: 06 - 532 498 71

iBAN: NL93INGB0006534109

KVK: 60955937PTV

Volg ons op Social media

© 2020 LET'S GO SPORT

. Proudly created by Jojanneke Styling created with Wix.com